Du har landat i Rom, hämtat din Rimowa-väska från bagagebandet och blivit upphämtad av din Uberchaufför direkt utanför. Du bokade ditt hotell många månader i förväg efter att ha finkammat Instagram på jakt efter det ultimata hotellet i Rom. Taxin släpper av dig vid Piazza Navona och du släntrar in på hotell G-Rough. Om du var ängslig över om hotellet skulle motsvara din höga estetiska standard så glömmer du det snart när du får ögonen på femvåningshuset i palazzostil från 1500-talet.
Väggarna och timmerbjälkarna har ett ofärdigt utseende som står i stark kontrast till de moderna möblerna, som i många fall designats av ikoniska italienska möbeltecknare från 1900-talet; tänk stolar från Giò Ponti och lampor från Joe Colombo. Du drar en lättnadens suck – här kan du känna dig som hemma.
Mottot här är inte helt oväntat ”Made in Italy”. Du har checkat in och sitter i baren med en eftermiddagsespresso och din virtuella butler, som erbjuder en lokalinvånares insikter om mindre kända sevärdheter, museer och palazzi.
Du vill inte göra som alla andra, och skippar gärna Kolosseum för att hjälpa till att skapa en läderväska eller susa runt på Roms bakgator på Vespa. På kvällarna sitter du på en bar med en Campari Spritz i handen, njuter av stämningen och känner dig som en äkta italienare. När det blir dags att lämna Rom kommer du att känna att du fått exakt den upplevelse du önskade dig, en som designats för någon med alldeles utsökt smak.